Sunday, November 14, 2010

Mengintip Penjara terbesar di Asia Selatan

Penjara Tihar, juga disebut Tihar Penjara dan Tihar Ashram, adalah kompleks penjara terbesar di Asia Selatan. Ini terletak di desa Tihar, sekitar 7 km dari Chanakya Puri, di sebelah barat New Delhi, India. Daerah sekitarnya disebut Hari Nagar.
Penjara dipertahankan sebagai Lembaga Pemasyarakatan. Tujuan utamanya adalah untuk mengkonversi narapidana menjadi anggota normal masyarakat dengan menyediakan mereka dengan berguna, pendidikan keterampilan dan aturan. Hal ini dimaksudkan untuk meningkatkan
harga diri para tahanan '- dan memperkuat keinginan mereka untuk memperbaiki. Produk yang diproduksi oleh narapidana menanggung Tihar merek.



Asia's largest prison, Delhis Tihar Jail, has taken its first step into online retailing, offering goods over the Internet made by inmates including murderers and kidnappers. The Tihar Jail factory comprises units in baking, carpentry, weaving, tailoring, oil extraction, paper-making and shoe-making.


Inmates work in the furniture section of Tihar Jail in New Delhi.



Inmates work in the paper-making section.



An inmate stacks clothing at an outlet of Tihar Jail.



Inmates working in the bakery section.



An inmate stacks up some baked product on a shelf.



An inmate works at a metal-working section.



Inmates work in the tailoring section.



Inmates work in the furniture section of Tihar Jail in New Delhi.



Prisoners make branded food and art. Proceeds go to their victims. The Tihar Factory, which trains and employs convicts, raked in Rs 11 crore from sales of its TJ brand of products last year.

No comments:

Post a Comment